AdWords Kampány Menedzser/ december 12, 2017/ AdWords, AdWords bővítmények, AdWords hibák, AdWords hirdetések, AdWords marketing, AdWords sikertörténetek, Kattintások, Kulcsszavak, Remarketing/ 0 comments

Ha még csak most barátkozol az AdWords világával vagy ha már jártasabb vagy, akkor is akadhatnak olyan kifejezések, amik még ismeretlenek számodra. Azért, hogy ez ne okozzon számodra problémát összegyűjtöttem Neked a legfontosabb fogalmakat.

AdWords lényeges kifejezések

AdWords menedzser szótár

Adatvezérelt marketing: ez azt jelenti, hogy a felhasználók online viselkedéséből von le következtetéseket és ezeknek a fényében alakít ki személyre szabott hirdetéseket. Ilyen adatok lehetnek az oldalon eltöltött idő vagy a kattintások száma.

AdWords: a Google online hirdetési rendszere, aminek a segítségével a Google keresőben vagy a Display hálózatában jeleníthetsz meg hirdetéseket, melyek esetében csak a kattintások után kell fizetni.

Analytics: a Google Analytics a Google szárnya alá tartozó rendszer melynek a segítségével az oldaladon történő aktivitásokat tudod mérni.

Átkattintási arány: más néven CTR, az az arányszám, ami megmutatja Neked, hogy a hirdetésedet megtekintők milyen gyakran kattintanak rá. Ennek a segítségével mérheted fel, hogy hogyan teljesítenek a kulcsszvaid és a hirdetésed.

Befektetésarányos megtérülés: amit más néven ROI-nak nevezünk azt mutatja meg, hogy hogyan aránylik a nyereséged a hirdetési költségeidhez képest. Ez azért nagyon fontos számodra, mert soha nem lehet magasabb a befektetésed, mint amennyi bevételt képe hozni. Például, ha a hirdetésid segítségével egy új ügyfelet 1000 Ft-ba kerül megszerezni, de Neked csak 800 Ft nyereséged van az adott terméken, akkor számodra ráfizetéses lesz a hirdetés.

Call-to-action: ennek a segítségével veszed rá az ügyfeleket a konverzió elvégzésére. Ez egy olyan jellegű felszólítást takar, aminek a hatására azonnali cselekvést hajtanak végre a lehetséges ügyfelek.

Display hálózat: a Google hálózat része, ahol olyan weboldalak találhatóak, melyeken hirdetéseket jeleníthetsz meg.

Hirdetésblokkolók: olyan programok melyek a telepítésük után megakadályozzák az oldalakon szereplő hirdetések megjelenését. Ezek segítségével a felhasználók számára kényelmesebbé válik a szörfölés, hiszen nem találkoznak zavaró reklámokkal, azonban a tisztességesen hirdető vállalkozások számára hátrányt jelent.

Hirdetésbővítmények: a segítségével még több információt jeleníthetsz meg a vállalkozásodról a hirdetésed alatt. Ilyen például a címed, telefonszámod vagy régebbi ügyfeleid értékelése.

Hirdetéscsoport : ebben az esetben a hirdetések egy közös téma köré csoportosulnak és egy megosztott kulcsszókészletet céloznak meg. Ennek a használata azért is javasolt, mert így sokkal átláthatóbbak lesznek a hirdetéseid, hiszen témakör vagy termékek alapján is csoportosíthatod őket.

Kattintási költség : vannak maximális kattintási költségek (max. CPC) mellyel azt határozzuk meg, hogy mennyit vagyunk hajlandóak fizetni egy kattintásért. És van a tényleges kattintási költség, ami azt mutatja meg, hogy valójában mennyit kellett fizetni. Ez utóbbi általában alacsonyabb, mint a max. CPC.

Kizáró kulcsszavak: ezekkel a kifejezésekkel azt mondod meg a Google-nek, hogy mikor ne jelenítse meg a hirdetésed. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy ha ezek a szavak szerepelnek a keresés szövegében, akkor a Te hirdetésed nem lesz látható a felhasználó számára.

Konverzió : akkor beszélünk konverzióról amikor a látogató egy számodra fontos cselekvést hajt végre. Például vásárol, feliratkozik a hírleveledre vagy felveszi veled a kapcsolatot. A konverziókat minden esetben Te határozod meg és ehhez a célhoz képest hozod étre a hirdetéseket.

Konverziós költség: ez egy új ügyfél megszerzésének a költsége. Ezt a számot úgy kapod meg, ha a teljes kampány költséget elosztod az új ügyfelek számával.

Kulcsszavak: Az AdWords hirdetések esetében ez azokat a fontos kifejezéseket jelenti, melyek a Google és a felhasználók számára körül határolják a tevékenységed, terméked, szolgáltatásod. Ezeket a kifejezéseket nagy körültekintéssel kell megválasztanod, mert nagyon hangsúlyosak a hirdetéseid sikerének tekintetében.

Landing oldal: más néven érkezési oldal. Ez az az oldal, amivel az érdeklődő elősször találkozik a hirdetésedre való kattintás után. Nagyon fontos, hogy ezt jól válaszd meg vagy alakitsd ki, mert nagyon sok múlik rajta.

Napi költségkeret: ez azt a költségkeretet takarja, ami azt határozza meg, hogy egy nap mennyi pénzt szeretnél AdWords hirdetésekre költeni. Ha napközben kimerül ez a keret, akkor azon a napon nem jelenik meg többet az adott hirdetés.

Remarketing: a remarketing segítségével olyan embereket szólíthatsz meg, akik már találkoztak a vállalkozásoddal, esetleg már jártak is az oldaladon, de mégsem vállalkozások. Az alkalmazásával a kosárelhagyók számát is hatékonyan csökkentheted.

Túlteljesítés: ez azt jelenti, hogy a nagyon forgalmas napokon, amikor sokan keresnek a kulcsszavaidra, akkor valamelyest túllépi a napi költségkereted, azonban a kevésbé aktív napokon nem használja fel a teljes összeget.

Végső URL: ez azt a weboldalt jelenti, ahova az érdeklődő megérkezik a kattintás után. Ebben az esetben mindig törekedj arra, hogy olyan oldalt válasz, ami minden a hirdetésed alapján felmerülő kérdést képes megválaszolni.

Visszafordulási arány: ez azoknak az embereknek az arányát mutatja meg, akik a belépési oldalon úgy hagyták el az oldalad, hogy nem hajtottak végre semmilyen cselekvést.

 

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*