AdWords Kampány Menedzser/ január 8, 2018/ AdWords, AdWords hirdetések, Kulcsszavak/ 0 comments

A megfelelő kulcsszavak megválasztása roppant lényeges momentum egy hirdetés feladása előtt. Kulcsszavakat sok féleképpen gyűjthetsz, azonban ezeket is két további táborra oszthatod. Vannak az általános és a sajátos azaz specifikus kulcsszavak. Az előbbiek inkább gyűjtőfogalmak, utóbbiak pedig egészen pontosan írnak le egy terméket. Eddig Te is egyszerre használtad mind a kettőt? Az bizony nagy hiba!

Amikor átveszem egy AdWords fiók menedzselését egy cégtől vagy egy ügynökségtől gyakran tapasztalom azt, hogy egy hirdetés esetében mind a kéttípusú kulcsszót használják. Feltételezem én, hogy annak reményében, így talán nagyobbat meríthetnek. Azonban sajnos ez egy nagyon hibás elképzelés, hiszen így kevésbé lesz releváns a hirdetés a Google szemében, így sokkal ritkábban is fogja megjeleníteni. Ezért minden esetben csak az egyik tábor képviselőit használd (ez persze nem azt jelenti, hogy egy specifikus hirdetés esetén egy álalános kulcsszót sem használhatsz, hiszen vannak esetek, amikor ez szükséges). Lássuk is mikor melyiket használd és, hogyan tudod meghozni a jó döntést.

AdWords kulcsszó

Először is tudnod kell, hogy az általánosabb kulcsszavakkal azokat az érdeklődőket szólítod meg, akik a vásárlási életszakasz elején tartanak, azaz még csak fontolgatják a termék megvételét. Például egy új digitális kamerát szeretne vásárolni, de még nem tudja, hogy melyik gyártótól és melyik terméket.  Digitális kamera kulcsszóval Őket fogod elérni. Ezekre a kulcsszavakra lényegesen többen keresnek rá, azonban a konverziók alacsonyabbak, hiszen itt még nem tudják, hogy melyik típust szeretné választani és nagy a valószínűsége, hogy még nézelődik (főleg egy drágább termék esetében). Azonban ez egyáltalán nem zárja ki, hogy később visszatérjen.

A specifikus kulcsszavak segítségével már sokkal célzottabban érheted el a lehetséges ügyfeleidet, hiszen ebben az esetben olyan keresésekre jelenik meg a hirdetésed, amiknél konkrét terméket keresnek. Az előbbi példánál maradva a Nikon Coolpix L430 kulcskifejezésre (azaz egy termék pontos nevére) már csak azok keresnek rá, akik tudják, hogy ezt a terméket szeretnék megvásárolni, de még nem döntötték el, hogy kitől. Éppen ezért sokkal nagyobb az esélye, hogy ebben az esetben sikert aratsz, hiszen már csak egy lépésre van a vásárlástól. Bár sokkal kisebb tábort fogsz megszólítani a hirdetésed segítségével mégis magasabb az esélye, hogy sikerrel konverziót generálhatsz belőle.

A költségek tekintetében vizsgálom meg a kérdést, akkor azt is el kell mondanom, hogy az egyedi kulcsszavak lesznek a drágábbak az általánosakkal szemben. Annak ellenére, hogy az előbbivel merítesz kisebbet velük marad több ügyfél a hálódban. Ezt a Google is nagyon jól tudja, így többet is kóstálnak ezek a kifejezések.

Összegezve én azt javasolnám, hogy alacsony költségvetés esetén elsőnek az egyedig kulcsszavakat használd és ha magasabb költségkeret áll a rendelkezésedre, akkor kezdj el hirdetni az általános kulcsszavakra is. Miért javaslom, hogy a drágább kifejezéseket válaszd? Mert ebben az esetben nagyobb az esélye, hogy vásárlás is lesz belőle és egy alacsony marketing költségvetésű vállalkozásnak a bevételek növelése fontosabb a márkaépítésnél. Persze ez a két tényező kéz a kézben jár, azonban a kulcsszó megválasztás témaköréhez ez nem tartozik, így nem is mennék bele bővebben.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*