AdWords Kampány Menedzser/ január 21, 2018/ AdWords, AdWords hirdetések/ 0 comments

Vannak alapvető AdWords fogalmak, melyeknek jelentésével tisztában kell lenned ahhoz, hogy sikeresen hirdethess. Éppen ezért már egyszer írtam egy bejegyzést, amiben összegyűjtöttem több nélkülözhetetlen kifejezést, viszont az ebben a cikkben taglalt fogalommal úgy éreztem bővebben is foglalkozni kell. (LINK) Ez a fogalom nem más, mint a minőségi mutató, ami nem csak számodra ad iránymutatást a hirdetésed színvonalával kapcsolatban, hanem a segítségével a költségeidet is hatékonyan csökkentheted. Olvass tovább és tudd meg hogy hogyan.

A minőségi mutató fogalma

AdWords minőségi pontszáma

Az AdWords minőségi pontszám fogalma

A minőségi mutató a kulcsszavak, a hirdetés és az érkezési oldal (más néven landing oldal) minőségére vonatkozó becslés. Ezt egy 1-10-ig terjedő skálán határozza meg a Google és minél jobb a hirdetésed a felhasználók szemszögéből nézve annál magasabb pontszámot kapsz majd.

Miért jó ez Neked?

Ahogyan már fentebb említettem minél jobb a minőségi pontszámod annál alacsonyabb költségeken kapsz egy kattintást. Miért éri ez meg a Google-nek? Mert így motiválhatja az AdWordsben hirdetőket, hogy a legjobb minőség elérésére törekedjenek. A Google számára nagyon fontos, hogy minden a keresőjében megjelenő tartalom jó minőségű legye. Igaz ez a hirdetéseire is.

És itt át is kanyarodhatunk a következő ponthoz, ami rámutat, hogy miért nagyon lényeges számodra, hogy minőségi pontszámot érj el. Ez pedig az, hogy a jobb minőségi pontszámmal rendelkező hirdetéseket gyakrabban jeleníti meg a Google. És ahogyan Te is tudod ez Neked semmibe sem kerül, viszont, így sokkal nagyobb az esélye annak, hogy valaki számára szimpatikus lesz a hirdetésed.

Ezek mellett számodra is hasznos információkat hordoz ez a mutató, hiszen képet kapsz a hirdetésed minőségéről és szükség esetén finomíthatod azt.

Milyen szempontokat vesz figyelembe a Google a minőségi mutató meghatározásánál?

Mi alapján határozza meg az AdWords a minőségi pontszámokat?

A minőségi pontszám paraméterei.

-A kulcsszó viszonya a hirdetéssel és a landing oldallal. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy szerepel e rajtuk. Mivel nagyon rövid hely áll rendelkezésünkre a hirdetés szövegét illetően, ezért elég gyakori hibának számít, hogy nem alkalmazzák a kulcsszót. Pedig ez nagyon fontos része a hirdetésnek a Google és a felhasználók szemszögéből nézve is.

– A kulcsszó és a hirdetés által elért átkattintási arány. Mivel a Google folyamatosan felülvizsgálja a hirdetésed, így időnként új minőségi pontszámot is kapsz.

– A kulcsszó relevanciája a keresés szempontjából.

Ahogyan Te is láthatod a minőségi mutató ismerete nem csak a lexikális tudás szempontjából fontos, hanem a költségeid és a hirdetésed sikere szempontjából is.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*