Bökönyi Norbert/ április 17, 2020/ AdWords, AdWords hibák, AdWords hirdetések, AdWords marketing, Google Ads kampány, Kulcsszavak, Remarketing, Webshop AdWords/ 2 comments

Tartalomjegyzék:

Adwords hiba, amit elkövethetsz webshop esetén
A kampány felépítése Google Ads-ban
Hogyan válaszd ki mire érdemes hirdetned
Adwords kampánytípusok
Mérés és optimalizálás

2020-ban minden eddiginél fontosabb szerepe lesz a webshopoknak és ezzel együtt a webshop Adwords kampányoknak is. Az online boltok évről évre nagyobb részesedést érnek el. A kialakult válság helyzet pedig azokat is bele kényszeríti egy webshop nyitásába, akik eddig úgy gondolták elég lesz az offline bolt.

Induló és meglévő webáruház számára egyaránt fontos, hogy elindítson webshop Adwords kampányokat. A Google hirdetések indítják be a leggyorsabban az internetes vásárlásokat. Egy webshopnak viszont nem is olyan egyszerű Ads hirdetéseket kezelni. Egészen más egy weboldalnál, ahol egy-két oldalt hirdetünk a Google-ben. Ebben az esetben a hirdetési fiókban is egyszerűbben építjük fel a kampányunkat. Cikkünkben megmutatjuk miben más egy webshop Adwords kampányának kezelése és mire figyelj oda.

webshop-adwords-kampany-kezelés

Szárnyaljon a webshopod forgalma az Adwords kampányok segítségével.

Kampány, hirdetéscsoport, hirdetés. Építsd fel ezeket helyesen a webshopnak megfelelően!

Itt a legtöbben elkövetik azt a hibát, hogy minden terméküket el akarják adni egy hirdetésben. Ez lehetetlen küldetés. A Google szemében egyből a legrosszabb hirdető leszel. A legfontosabb alapszabály a keresőben, hogy a hirdetésed legyen releváns arra az oldalra nézve, ahová a hirdetésed visz. Márpedig a webshopban nem tudsz minden terméket egy oldalon eladni. Landoló oldalnak nem jó megoldás a főoldal. A vevő keres egy bizonyos terméket, rákattint a hirdetésedre, a főoldalra érkezik. Tehát nem arra az oldalra érkezett, amit pontosan keres. Adtál neki egy plusz feladatot, hogy megtalálja a webáruházban pontosan hol is van az a termék. A vevő viszont nem szeret keresgélni. Jó esetben nekivág, de pár oldal után türelmetlen lesz és elhagyja a weboldaladat.
A Google robotokról nem is beszélve, akik ezt látják, hogy eredmény nélkül gyorsan távozott a böngésző az oldaladról. A Google látja a leindexelt oldalaknál, hogy milyen kulcsszavak szerepelnek egy-egy oldalon. Ha a hirdetésedet a főoldalra viszed, az nagy valószínűséggel nem lesz tele azokkal a kulcsszavakkal, amivel a hirdetési szöveged. Ebből is látja a Google, hogy ez a hirdetés nem megfelelő. Ha pedig nem megfelelő hátra sorolja a listában, tehát büntetést kapsz.

Mielőtt belevágsz a webshop Adwords fiókod kezelésébe jó, ha az online boltod rendbe van szedve SEO szempontból. Készíts egy kulcsszó kutatást. Írj keresőoptimalizált termék neveket, és termék leírásokat.

Tedd rendbe a webshop Ads kampányaidat a következő képen:

Kampány neve: kampány típus – kategória oldal
például: Search – Építőipari mérőműszerek
vagy Kampány neve: kampány típus – márka
pldául: Search – Bosch

A lényeg, hogy mikor a kampányodat elnevezed vegyél egy nagyobb kategória oldalt a webshopodból és ez alá építsd majd fel a hirdetés csoportokat.

Hirdetés csoport neve: alkategória neve
például az Építőipari mérőműszerek kampányon belül a hirdetéscsoport neve: Lézeres távolságmérő
vagy ha szűkebbre akarod venni, akkor Bosch lézeres távolságmérő

Hirdetés: Írj meg legalább 3 hirdetés szöveget egy hirdetés csoporton belül. Mindegyik hirdetés csak arra az egy alkategóriára szóljon, amire a hirdetéscsoportod. Tehát a hirdetésed landoló oldala legyen például a Lézeres távolságmérők. Így a vevőd, ha rákattint a hirdetésedre válogathat a különböző lézeres távolságmérők között.
Lehetsz azonban ennél konkrétabb is! Ha van olyan terméked, amire nagy a kereslet azt meghirdetheted külön hirdetéscsoportban. Például Bosch GLM 120 C kamerás lézeres távolságmérő. Ebben az esetben pontosan ennek a terméknek az oldalára kell, hogy vigyen a hirdetés. Szuper eredményeket érhetsz el a Google és a vásárlód szemében is, ha ennyire releváns hirdetéseket készítesz.
Tehát ezt a szisztémát követve építs fel több webshop Adwords kampányt a fiókodban.

Így válaszd ki milyen termékeket hirdess a webáruházadból:

Nyilván nincs minden online shoppnak akkora reklám kerete, hogy minden termékcsoportot és terméket külön kampányban hirdessen. Minden webshop Ads kampány költség keretet kíván ezért rangsorolnunk kell mik azok a termékek, amire pénzt szánunk.
Nem szabad azt a szisztémát követni, hogy ami magától is ment egy offline boltban, azt majd a weben is úgy veszik, mint a cukrot. A régóta porosodó termékeket meg végre el tudjuk adni egy jól irányzott hirdetésben.
Ezt felejtsük el! Ami az offline boltunkban nem működött, annak oka volt. Tehát a termékünk nem megfelelő a vevők számára valami oknál fogva. Az a termék viszont, ami a személyes eladásban remekelt, annak az eladását online többszörösére pörgethetjük egy reklám segítségével.
Tehát elsőként gondolkodj egy olyan termékben, ami a fizikai boltodban top terméknek számított. Erre indíts egy hirdetés csoportot.
Ezután az Adwords kulcsszó tervezőjében kutakodj még milyen termékekre lehetne hirdetni. Nézd meg az adott kulcsszavakra mennyien keresnek rá. Ami közepes és magas értéket ad arra egészen nyugodtan indíts el egy hirdetés csoportot.
Van egy harmadik szuper technika, amivel megtudhatod melyik termékedre hirdess. A meglévő hirdetés csoportjaidban látod milyen keresési kifejezésekre jelent meg a hirdetésed. A táblázatban azt is látod mennyien kerestek rá egy-egy kifejezésre. Ebből következtetni tudsz mi az a termék még amire nagy a kereslet és így hirdetni is érdemes lesz. Persze ezt a módszert, csak akkor tudod használni, ha már elegendő adatod van a hirdetéskezelőben.

Használj több kampánytípust a webshop Ads-ban!


A legfontosabb a keresési kampány elindítása, de amint van ebből megfelelő látogató számod indíts rá egy remarketinget. A remarketing kampány, akkor lehet fontos, ha olyan terméket árulsz amit nehezen vásárol meg első látásra a vevő. Ekkor átgondolja és talán visszatér az oldalra. Ezt kell segíteni egy követő reklámmal. Akkor is jól jöhet ez a kampánytípus, ha nehezen megjegyezhető az oldalad domain címe. A nézelődő találkozik az oldaladdal az ebédidőben, de nincs ideje végig vinni a vásárlást. Napokra rá eszébe jut, hogy vásárolni szeretne, de már nem találja az oldalt. Ekkor fog igazán örülni a vevőd egy követő reklámnak.
Aztán itt van a dinamikus hirdetés, az adaptív vizuális hirdetés és még sok eszköz, amit nem hagyhatsz ki a webshop Adwords fiókodban. Minél több hirdetési típust használsz, annál több emberhez ér el majd az üzeneted.

Ads kampánytípusok

Jelenjen meg minél több formában a hirdetésed!

Mérd folyamatosan az eredményeidet és optimalizálj!


Végezz minden hónapban kulcsszó tisztítást. Hasonlítsd össze a hirdetési szövegeidet. Ami rosszul teljesít az helyett írj újat. Indíts új hirdetés csoportokat és versenyeztesd őket. Optimalizálj és ne hagyd felügyeleten kívül egyiket sem! Főleg egy webshop esetében folyamatos karbantartást igényel a hirdetési szövegek ellenőrzése. Elfogy egy termék, akkor le kell állítani a hirdetést. Megváltozik az ára, akkor a hirdetési szövegben is át kell írni. Megváltozik a jelentkezési határidő egy eseményre, akkor ez szintén változtatást igényel a hirdetésben is. Sok ilyen apró tényező van, ami felügyeletet igényel.

Utolsó gondolatként megjegyezném, hogy egy webáruház Ads büdzséje fontos szempont lesz az eredményes hirdetéshez. Hiszen, ha nincsen elegendő keret egy-egy kampányon, akkor a Google korlátozza a megjelenést. A keresési oldalon alul jeleníti meg a hirdetést, amire még kevesebb eséllyel kattint az érdeklődő. Sok szempontból hátrányos még az alacsony Adwords keret. Azt javaslom minden vállalkozásnak, hogy legalább a napi 2000 Ft keretet szánja rá egy-egy kampányára. Ez a minimum összeg, amivel már jó eredményeket lehet elérni.

2 Comments

  1. Pont egy ilyen cikket kerestem! Induló webáruház vagyunk, a válság miatt rákényszerültünk a webshop nyitásra és elég nehezen tanulunk bele az Adwords hirdetés kezelőjébe. Azért ez sokat segített, hogy átlássam a kampányok és a hirdetések szerepét. Mit javasoltok induló webáruház mennyi kampányt futtasson egyszerre?

    1. Kedves Helga!
      Örülünk neki, hogy hasznos volt a cikk! Kezdő webáruházként érdemes minél több Adwords kampányt egymás mellett futtatni, hogy teszteljétek melyik lesz az a termék csoport, amibe érdemes több pénzt fektetni. Elsőként keresési hirdetések indítsatok olyan termékekből, amik az offline boltotokban is nagyon jól mentek. Pár hónap után pedig teszteljétek le a remarketing kampányokat és ha már rutinosabbak vagytok akkor a Google shopping kampányokkal is előre törhettek. Jó munkát és, ha bármiben tudunk segíteni keress minket bizalommal!

      Üdvözlettel: Adwordskampanymenedzser.hu Csapata

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*