Bökönyi Norbert/ augusztus 12, 2020/ AdWords, AdWords hibák, AdWords hirdetések, AdWords marketing, Google Ads kampány, Kulcsszavak, Webshop AdWords/ 0 comments

Tartalomjegyzék:
Nem pontosan állítod be a célzást.
Egy kampányban hirdetsz a keresési hálózaton és a Display-en is.
Nem állítjuk be a befejezés dátumát.
Nem állítjuk be a konverziókövető kódot.
Rosszul vesszük fel a kulcsszavakat.
Nem veszünk fel kizáró kulcsszó listát vagy nem helyesen.
Egy hirdetéscsoportban csak egy hirdetési szöveged van.
Nem viszel fel reszponzív szöveges hirdetést.
Rossz landoló oldalra visz a hirdetés.
Nem aktualizáljuk a hirdetési szövegeinket

Te is azok közé tartozol, akik megoldják házon belül az Adwords kampány kezelést? Akkor biztosan tapasztaltad már, hogy többször korrigálnod kellett a hirdetéseidet, ahhoz hogy jól teljesítsenek. Esetleg még mindig küszködsz, hogy vajon miért nem hozza a várt eredményeket.
Megmutatjuk mik azok a gyakori Adwords kampány kezelési hibák, amiket a leggyakrabban elkövetnek a hirdetők.

 

1. Nem pontosan állítod be a célzást.


Amikor elindítunk egy kampányt fontos, hogy végig gondoljuk kiknek szeretnénk hirdetni. A földrajzi célzásnál beállíthatjuk például, hogy Magyarországon csak bizonyos területen belül hirdessen. Ki is zárhatunk területek, ha úgy véljük ott nincs célpiacunk, vagy nem vállalunk kiszállítást. Beállíthatjuk azt is, hogy csak azok lássák a hirdetéseinket, akik egy bizonyos földrajzi területen élnek, vagy azok is lássák, akik ideiglenesen, mondjuk turistaként fordulnak meg azon a területen.
A demográfiai adatoknál be lehet állítani azt, hogy mely korcsoport és nem számára jelenjen meg a hirdetés. Ha nem célcsoportod mondjuk a 18-24 év közötti fiatalok, akkor azt zárd ki a listából.

 

2. Egy kampányban hirdetsz a keresési hálózaton és a Display-en is.


A keresési hálózaton indított Adwords kampány esetében igaz automatikusan bepipálva szerepel a Display hálózat is, de ez ne tévesszen meg minket. Vegyük ki a pipát és kezeljük ezt a két hálózatot teljesen külön kampányban. Sokkal jobb eredményeket hoz majd így a hirdetésünk.

 

3. Nem állítjuk be a befejezés dátumát.


Ezt persze nem minden esetben kell, de elég sok iparában előfordul, hogy egy kampány aktualitását veszti. Például egy utazási iroda, amely meghatározott dátumokkal indít buszos körutazásokat és ezeket az utakat hirdeti. Itt célszerű beállítani a jelentkezési határidőt megelőző napot a kampány lejárati dátumához. Ne nyugtassuk magunkat azzal, hogy majd aznap fejben tartjuk és belépünk az Adwords fiókunkba és kézzel leállítjuk a kampányt. Ha elfelejtődik, akkor elég sok pénzt dobhatunk ki feleslegesen az ablakon.

adwords kampány hibák kijavítása

4. Nem állítjuk be a konverziókövető kódot.


Gyakori hiba, hogy elindítjuk az Adwords kampányokat anélkül, hogy beállítanánk a mérési kódokat. Minden kampányban tűzzünk ki magunk elé egy konverziós célt és mérjük ezeket a célokat. Csak így tudjuk hosszú távon sikeresen kezelni az Adwords fiókunkat.
Hozzunk létre a Beállítások-Konverziók fül alatt több konverziós műveletet. Állítsuk ezt be a weboldalunkon is. Ha nem járnánk sikerrel a beállításoknál ne adjuk fel! Kérjük meg a webfejlesztőnket, hogy segítsen! Ezt egyszer kell jól beállítani.

 

5. Rosszul vesszük fel a kulcsszavakat.


Ne hagyjuk figyelmen kívül a speciális szimbólumokat, amikor új kulcsszavakat veszünk fel az Adwords kampányban. Kategorizáljuk őket megfelelően. Általános egyezés, általános egyezés módosító, kifejezés egyezés vagy pontos egyezés. Ha mindegyik kulcsszót általános egyezésbe visszük fel, akkor sosem lesz vége a kulcsszó tisztításnak. Rontja a hirdetési statisztikánkat minden szempontból. Rengeteg pénzt elkattinthatnak azok a felhasználók, akik nem is a mi termékünket keresik.

 

6. Nem veszünk fel kizáró kulcsszó listát vagy nem helyesen.


Sokan egyáltalán nem vesznek fel kizáró kulcsszó listát vagy csak a kulcsszó tisztítás során, de akkor is felületesen. A kizáró kulcsszó listánkat már akkor készítsük el, amikor egy új Adwords kampány indításába kezdünk. Ezt a kulcsszavak fül alatt a kizáró kulcsszavak megnyitásával tehetjük meg. Ha van már korábbról indított kampányunk és megtapasztaltuk, hogy milyen rossz kulcsszavakra jelent meg a hirdetésünk, akkor másolhatunk onnan. Itt is ügyeljünk arra, hogy általános egyezésben, kifejezés egyezésben vagy kulcsszó egyezésben visszük-e fel a negatív kulcsszót. Egy rosszul felvitt keresési kifejezés teljesen leronthatja az eredményeinket. Gondoljunk arra, mikor kizáró kulcsszó listát viszünk fel, hogy mi az a téma, ami kapcsolódik a termékünkhöz, de mégsem releváns. Például masszázsfoteleket árulunk. Akkor kizárhatjuk a „masszázs szalon” , „masszázsfotel bérlés”, használt, ingyen stb. kifejezéseket.

Miután ezzel megvagyunk havi szinten töltsük le a keresési kifejezéseket és ebből is válogassuk ki azokat, amiket aztán felviszünk a kizáró kulcsszó listánkba. Érdemes nem csak ékezettel, de ékezet nélkül is felvinni ezeket a kulcsszavakat, mert egyre több felhasználó ír ékezet nélkül vagy helytelenül.

 

7. Egy hirdetéscsoportban csak egy hirdetési szöveged van.


Hacsak nem vagy gondolat olvasó, akkor ez egy rossz választás. Nem tudhatod, hogy a vásárlóknak melyik hirdetési szöveg fog bejönni. Lehet, hogy ezen múlik, hogy rákattintanak-e a hirdetésedre vagy sem.
Célszerű legalább 3 hirdetési szöveget elkészíteni egy hirdetéscsoportban. A Google pedig versenyezteti és megmutatja számodra, melyik lesz a legsikeresebb. Ami pedig nagyobb sikert ér el a vásárlók körében annak enged nagyobb teret.

 

8. Nem viszel fel reszponzív szöveges hirdetést.


Javasolt egy hirdetéscsoportban a 3 hirdetési variációd mellé még egy negyediket is felvinni reszponzív változatban. Látni fogod az eredményekben a különbséget. A reszponzív minden hirdetési felületen jobban tud teljesíteni és a mondatokat is úgy dobálja egymás mellé, hogy azzal a legtöbb vásárlót hozza számodra. Bízd magad a Google-re és ne ragaszkodj az általad megálmodott hirdetésekre.

 

9. Rossz landoló oldalra visz a hirdetés.


A legrosszabb ami történhet, hogy megszűnt oldalra visz a hirdetésed. Ami viszont még gyakrabban előfordul, hogy egy hirdetésben mindent is szeretnénk eladni. Ezért abba a hibába esünk, hogy olyan landoló oldalt adunk meg, ami kategória oldalra visz vagy a főoldalunkra. Adjunk meg a hirdetési szövegünkre és a keresési kulcsszavakra teljesen releváns landoló oldalt. A vevő nem fog keresgélni a weboldalunkon, hogy vajon merre lehet az a termék, amit a hirdetésben ígértek. Szó nélkül elhagyja az oldalt.

rossz landoló oldal

10. Nem aktualizáljuk a hirdetési szövegeinket.


Árat emeltünk? Akkor ezt korrigáljuk a hirdetési szövegben. Ha nem így tesszük, akkor becsapva érzi magát a vevő. Megváltozott a telefonszámunk? Ne felejtsük el a hirdetési bővítményben javítani. Megváltozott az eseményünk dátuma? Ezt is javítsuk a hirdetésben. Lejárt egy akció? Vegyük le a hirdetésből az erre vonatkozó információkat. stb. stb.

Folyamatosan tartsuk kontroll alatt az Adwords kampányokat. Ha úgy látjuk, hogy valamiért nagyon rossz eredményeket hoz, akkor bizony valami javításra szorul. Ha nem jövünk rá mi lehet a gond, akkor érdemes egy Adwords kampány szakértő segítségét kérni.

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*