A You Tube a világ egyik legnépszerűbb videó megosztó oldala, amit emberek milliói használnak minden nap. Ez azt is jelenti, hogy nem nagyon találsz rajta olyan célközönséget, akik ne lennének jelen és így ne tudnád akár Te is megszólítani őket. Valamiért mégis sok vállalkozás idegenkedik ettől a megoldástól, aminek szerintem 2 fő oka van.

Az egyik, hogy úgy gondolják a You Tube túl nagy falat Nekik és valószínűleg túl drágák a hirdetések ahhoz, hogy megfizethessék. Nekik van egy jó hírem! Ez biztosan nem igaz, mert ez az óriás videómegosztó portál mindenki költségvetésének tartogat valamit. Így, ha Te csak kisebb marketing kerettel rendelkezel, de szeretnél a You Tube felületén hirdetni, akkor is bátran belevághatsz.

A másik ok, amivel gyakran találkozok az a videók előtt megjelenő reklámok irritáló mivolta. Emiatt sok vállalkozás attól tart, hogy ez a negatívabb megítélés ráragad majd a cégére is és lesznek, akik emitt más szemmel néznek majd rá. Nem tagadom, biztosan lesz 1-2 ember akire ez erősebb benyomást tesz majd. De ez sajnos elkerülhetetlen. Mindig is voltak és lesznek olyan emberek, akik elfordulnak majd a vállalkozásodtól. Ha nem egy kissé zavaró You Tube reklám miatt, akkor valami másért.

Azonban ott van a maradék 99% akikre pozitív irányba lehetsz hatással. Azt nem mondom, hogy mindenki rajong a videók előtt vagy közben megjelenő reklámokért, de nagyban múlik rajtad is, hogy milyen lesz a megítélésed. Nem mindegy mikor, kiknek és milyen gyakran jelensz meg.

Miért nem mindegy?

  • Azért, mert egy huszonéves fiatal anyuka nem szeretne napjában 5x találkozni egy horgászfelszereléseket árusító bolt reklámjával. Azonban két Peppa malac között lehet szívesen látna baba ruhákkal, divattal és szépségápolással kapcsolatos reklámokat. Ez azt jelenti, hogy ha jól választod meg a célcsoportokat, akkor sokkal kevésbé lesz irritáló, sőt még örülni is fognak a reklámodnak.
  • Valaki vásárolt a webáruházadban és egy remarketing kampány keretében szeretnéd megszólítani? Nagyon jó ötlet! Azonban nem szabad túlzásba vinni! Lehet, hogy érdeklődést mutatott a terméked iránt, de ez nem ezt jelenti, hogy ezután hetekig üldöznöd kell hátha mégis vesz Tőled valamit. Esetleg 2-3 napig érdemes hirdetést megjeleníteni számára, ezután már csak pénzkidobás.
  • Bár a You Tube-on megjelenő hirdetések is PPC (Pay Per Click) alapon működnek azonban ez nem azt jelenti, hogy nem lehet optimalizálni a költségeket. Szakértőként akár fele akkora költségekkel tudok hirdetéseket indítani, mint amikkel egy kezdő tudna.

Akkor most jöjjön egy ellenpélda

Talán 2 évvel ezelőtt karácsonykor a You Tube-on minden második videó előtt a Notino reklámja jelent meg. Körülbelül November végétől kezdve naponta többször találkoztam velük. Az elején tényleg azt éreztem, hogy ez nagyon sok. Aztán el is kezdett egy kicsit bosszantani, hogy állandóan azt a csengő-bongó reklámot hallom a szlogenjükkel. De egy idő után már nem zavart, sőt. Elkezdett érdekelni. Mert valóban jó volt a reklám, de át kellett, hogy hatoljon a reklám szűrőmön, majd a kialakult ellenszenvemen ahhoz, hogy megnyerjen. De sikerült neki. Rendesen megdolgozott érte, azonban elérte, hogy a vásárlói között tudhatott.

Most egy kicsit összezavarodtál?

Érthető! Hiszen akkor most mi a jó megoldás? Pontosan célozzuk a lehetséges ügyfeleket és csak finoman közelítsünk vagy a Notino-hoz hasonló pofálanság a nyerő?

Többek között ezért is szeretem a szakmámat, mert minden vállalkozásnak más marketing stratégiára van szüksége és nagyon sok tényező befolyásolja a döntést. Te tudod, hogy Nektek mi lenne a legjobb megoldás? Nem?

Ne csüggedj!

Mert én tudom. Vedd fel velem a kapcsolatot és együtt kidolgozzuk a számotokra legjobb kampányt.